Karácsony 2023

Idén kicsit más volt az Adventi készülődés. Az iskola képviselte magát a város karácsonyi felvonulásán (ezen nem vettem részt) :). A gyülekezetben volt gyerekbuli, gyerekműsor és gyülekezeti karácsonyi buli is. Decemberben volt egy nagyon gyenge vasárnapom, amikor úgy éreztem, hogy influenzás vagyok, egy nap alatt elmúlt, de azóta is visszaköszön. A következő hétvégén is egy napot pihentem, és a karácsonyi buli óta a családban valaki lázas, köhög és gyengélkedik. Ez meghatározta az ünnep hangulatát, sajnos.


Szentestére Endre jobban lett és kikelt az ágyból. Viszonylag jól telt a nap. Idén elég nagy ajándékokat kaptak a gyerekek. Meg a felnőttek is. Meg sok sok kis apróságot. Idén is elgondolkoztam arról, hogy mi a célja az ajándékoknak, nincs te túl nagy fókusz az anyagiakon. Jó lenne elszakadni az ajándékoktól, de közben meg olyan jó dolog örömet okozni. A magyarországi családtagokkal azt beszéltük meg, hogy nem küldenek semmit csak képeslapot. Én egy magyar oldalon fényképes bögréket rendeltem, amit az unokaöcsém szépen becsomagolt. Szóval mégis csak küldtem nekik.

Nagyon fura lett volna ott ülni a gép előtt és arról beszélni, hogy mit jelent a karácsony, amikor nem tudunk személyesen együtt lenni és mondjuk nem is adunk semmi ajándékot sem. Ez a távoli kapcsolat igazán megnehezíti az ünnepléseket. A postaköltség meg még inkább.

Az idei adventi naptárba nem voltak kihívások és események, de nagyon érdekes igéket olvastunk, és jó volt újra rácsodálkozni, hogy mit jelent, hogy Krisztus ártatlan gyermekként, Isten ígéreteit beváltani jött. De vajon hogy lehet Krisztust ünnepelni? Vajon a zene, az illatok az ajándékok mennyire terelik el a figyelmünket, vagy mennyire erősítik a hálaadásunkat és egymás iránti szeretetünket. Nem is tudom eldönteni, hogy én nekem fontosak e az ajándékok, amiket kapok, vagy sem. Néha csalódok, és néha kifejezetten örülök annak, ha kértem valamit és megkapom.

Ez az ambivalencia már régóta kísért. Talán jövőre sikerül jobban megérezni, hogy Isten hogyan van jelen az egész készülődésben és ünneplésben. A kapcsolatokban, a szeretet kimutatásában. Remélem nektek áldott karácsonyotok volt!

Hozzászólás