KataMama elindul 3 gyerkőccel meg a Férjjel világotlátni

Étkezés

Csinálom a diétát, mivel január 1-én kezdtem az első hónapban nagyon könnyű számon tartani, hogy hol tartok. Finom ízletes zöldségeket, húsokat eszek. Szerencsére sok fűszert lehet /kell használni. Nagyon remélem, hogy nem csak az emésztési problémáim, hanem az egyéb keringési, bőr stb. problémáim is rendbe jönnek majd.

A program nem csak étkezéssel foglalkozik. Ez a része most a legpraktikusabb számomra, de valójában van lelki, és tesi egyéb vonzata is. Fontos a gondolkodás megújítása is. Volt egy külön előadás arról, hogy kell célokat kitűzni nem csak rövid hanem hosszútávon is. Mennyire fontos, hogy ne csak úgy a nagyvilágba csináljuk a dolgokat, hanem a mindennapokban is emlékezzünk a nagyobb célkitűzéseinkre. Álmodjuk nagyokat. 🙂 Ne azonosítsuk be magunkat a betegségünkkel, tüneteinkkel.

Ilyen inspirációs táblát is érdemes készíteni, persze olyan képekből, amik tényleg motiválnak, erőt adnak.

inspireboard
Még nem végeztem el ezt a házi feladatomat rendesen. Megint felmerült, hogy mi is az ami a legjobban lelkesít, mi az amiben jó vagyok. Elkezdtem fantáziálni egy paleo étteremről. 🙂 Olyan sokat vagyok a konyhában és ezt nagyon szívesen csinálom is. Nagyon szeretem az egészséges finom ételeket. Lehet, hogy ez lesz az utam egyszer… Izgalmas. 🙂

Tanulás

A pedagógia is izgat még mindig, a tanulás és nevelés mikéntje. Én személy szerint nagyon meg vagyok elégedve a fejlődésükkel.

Viola kifejezetten nagyon motivált, lehet hogy ez egy kicsit a megfelelni akarása is. Sokat ír, bár bevallása szerint ezt szereti a legkevésbé. Ír a nagyszülőknek (persze ez soha nem elég), de magától eszébe jut, neki áll és megcsinálja. Gyakoroljuk a kötött írást, de számára a nyomtatott betűk könnyebbek. Nekem csak az a fontos, hogy tudjon írni. 😉 Nagyon sokat olvas. Egyszerűen elárasztanak minket a könyvek. Ma éppen megkértem, hogy egy egyszerűbb, de azért mégsem olyan triviális könyvet olvasson fel nekem angolul. Kb 250 szó hosszú, bonyolultabb szavakkal is. Szépen folyamatosan olvasta! Kb 2  szónál kellett kisegíteni. Ezt úgy, hogy néha én olvasok neki, heti egyszer vagyunk a co-opban, és hangos meséket hallgatnak néha. Egyszerűen hihetetlen. 😀

Kamilla is most már nagyon szépen folyamatosan beszél angolul. Oda szokott jönni, hogy anya ma is tanultam egy új szót. Persze egynél többet is, de egyet mindig meg szokott jegyezni. 🙂 A tanárai és más felnőttek is megjegyezték már, hogy most derül ki, hogy milyen kis csacsogó, mert már elég magabiztosnak érzi magát, hogy angolul elmondjon dolgokat. Legutóbb a gyülekezetben kérte, hogy imádkozzanak a kisöccséért aki beteg. Ez szuper bátor dolog volt!   Magyarul egyre több mindent olvas össze. Ám a kedvence még most is a lego-s szerepjáték.

Endre is nagyon sokat fejlődött. Egyre többet beszél angolul. Néha ugyan keveri, de a vicces az, hogy a beszédhibái az angolban is eléggé zavarók. Még csak 3 éves, még van ideje kinőni. 🙂 Mostanában egyre határozottabban mondja, hogy nem. Keményen feszegeti a határokat. Hát most ennek van itt az ideje. Szeret építeni, playmobil emberekkel szerepjátékozni, szerelni. Még mindig szuper segítőkész. Mostanában az új hobbija, hogy állandóan főzni akar, ha én főzök.  Hát sokszor mondok igent, ilyenkor feltesz egy edényt a tűzhelyre, bele vagdos paprikát, uborkát, almát, salátát, mikor mit. Néha tesz bele vizet is. Kavargatja. 🙂 Volt, hogy sós vízbe megfőztünk egy-két zöldséget. Volt, hogy salátát kellett ennünk reggelire, elsőnek minden előtt. Van aztán, amikor közel harc folyik az edényekért, vagy anya éppen nagyon el van foglalva és nincs hangulata a magán főzés ellenőrzésére, na hát ekkor jön a balhé.

Éneklés

Sokat készültem a decemberi koncertemre, a Bloomfield-i civil kórussal. Több minden is akadályozta az előadást. Eléggé csalódott voltam a végén oly annyira, hogy írtam egy összefoglaló levelet a karvezetőnek. Tettem javaslatokat, hogy mi segítene a jövőben. Meglepő módon pozitívan fogadta. A tavaszi ciklusban ezeket a dalokat fogjuk énekelni:

1) You’ll Never Walk Alone, from Carousel
2) Some Folks, arr. Robert Shaw / Alice Parker
3) Dear Land of Home, by Sibelius (with the Mandolin Orchestra)
4) You Raise Me Up, (2003 Pop Hit)
5) The Last Words of David, music by Randall Thompson
6) What Does the Lord Require of You?  music by Mark Miller
7) Hallelujah, words and music by Leonard Cohen
8) Come to Me, My Love, by Norman Dello Joio (we sang this last year)

Jó lenne ezt elénekelni:

Nektek milyen célkitűzéseitek vannak erre az új évre?

Vélemény, hozzászólás?

Címkefelhő