KataMama elindul 3 gyerkőccel meg a Férjjel világotlátni

Az élet cukra

?

surprised

Ezt még senki nem hallotta, pedig a mai mindennapjainknak szerves része lett a cukor fogyasztás. Vagy egyszerű cukrokat eszünk, amik hirtelen fel is emelik a vércukorszintünket. Vagy lassan felszívódó összetett cukrokat eszünk, amik szép lassan rakódnak le a szervezetünkben.  Nem is gondolnánk, azt hogy tulajdonképpen lehet cukor nélkül is élni. Energiát ad, és szinte függővé tesz minket.

Lehet, hogy van olyan ember, aki nem eszik minden nap édességet, péksüteményt, cukros üdítőt, cappucinót, kenyérrel,  krumplival, tésztával és rizzsel. Én viszont 9 éve ilyen ember voltam. Mivel az első gyermekem ennek az életmódnak a hatására nem úgy született meg, ahogy az neki és nekem is jó lett volna, a második gyermekvárásom alatt sokkal tudatosabban készültem. Kiderült, hogy ha megfelelő diétát követek, akkor én is és a gyermekem is egészséges lesz. A radikális életmód váltáshoz az kellett, hogy kiderüljön a terhességi cukorbetegségem. Amikor megtudtam szó szerint sírva fakadtam. Felrémlett előttem, hogy nem ehetek a diéta alatt csokoládét és ettől nagyon felborult a lelki békém. Akkor ismertem meg a stevia-t. Ez egy kis enyhülést hozott, ezzel együtt nagyon kemény diétát tartottam a terhesség végéig. Utána visszatért a régi életmód, bár a stevia meg maradt édesítőnek. Közben nagyon érdekes dolgokat tudtam meg a szénhidrátokról kedves barátnőm táplálkozással kapcsolatos értekezéseiből: http://www.zimonyi.hu Ennek eredménye lett a kevesebb cukorbevitel lett a mindennapokban. Következő terhesség, következő cukormegvonás, édes egészséges kisbaba. 🙂 Még kevesebb mindennapi cukorbevitel.

Sajnos Amerika nem a cukormentesség hazája. Szerintem sokkal több cukrot ettem amióta itt élünk. Itt a sima kenyérben is cukor van, a szalonnából csak cukrosat tudsz a boltban venni. Olyan dolgokban is cukor van, amiben nem is számítasz rá. Egy nagyon jó kis rajzfilmet találtam, ami bemutatja hogyan jutott ide Amerika, és most ennek milyen hatása van az emberekre.
http://keybiotics.com/science.html
A szervezetre nagyon rossz hatással van a cukor, ám ha még bármilyen betegség is van, akkor ajánlatos a cukortól megszabadulni először. Sajnos én is olyan gyulladásos tünetekkel küszködtem hónapokig, ami miatt a mai napon úgy döntöttem nem eszek többet cukros táplálékot. A stevia marad és kevés gyümölcsöt is enni fogok, de se csoki se cukorka, se süti… 😦

Drukkoljatok nekem!

paraorganizarte_keepcalm

Hozzászólások: "Az élet cukra" (2)

  1. Névtelen szerint:

    Szia Katám!!

    Örömmel olvasom a miket írsz, és drukkolok.

    Én is életmódot változtattam, áttértem a paleo életmódra. Tudom megosztó, de nekem bevált, nagyon jól érzem magam !!! Semmi cukor, fehér liszt, és még sok minden mást nem eszem, de sok mindent meg igen, amiket eddig nem. Nem tudom ismered e a paleot, nem akarlak ” téríteni” 🙂 csak az édessgek miatt írtam igazán. Rengeteg olyan süti, kenyér, minden van ami belefér.

    Küldök is neked egy receptet szeretettel.

    http://pillecukorkak.blogspot.hu/2014/03/narancslekvaros-nagyon-csokis-torta.html

    Puszi

    Erika

    • Köszi Erika! Sokat hallottam a paleoról, de részleteiben nem ismerem annyira. Majd utána nézek. Köszi. 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Címkefelhő