KataMama elindul 3 gyerkőccel meg a Férjjel világotlátni

Mindenkinek megvan a hagyománya, ahogy a Karácsonyra készülődik. Én otthon nem törődtem túlságosan a dekorációval. A nagyszülők mindig nagy gonddal feldíszítették a lakást, de én éppen csak 1-2 dolgot kitettem. Tavaly már volt lámpa is, meg díszgömbök, én készítettem egy modern kis adventi koszorút és anyósomtól kaptam egy ajtódíszt.

Készítettem adventi naptárat is (utolsó utáni pillanatban), hát szegény gyermekeim, annál csúnyább naptárat igen nehéz lehetett volna találni. Megváltás volt, hogy ahogy teltek a napok mindig 2 zacskó lekerült a falról. 🙂 A mézeskalácsozásból kis családi hagyományt teremtettünk. Csömörön már az első Karácsonykor készítettünk egy kis csomag mézest és bekopogtunk a szomszédokhoz Karácsony napján. Tavaly nem találtunk otthon sok szomszédot, így örültünk, hogy több maradt nekünk. 😀 Idén elég sokat szeretnénk készíteni, mert annyi sok mindenkinek szeretnénk adni, hogy csuda. Neki is láttunk, meglátjuk, hogy a kóstolgatás után mennyi marad. 😀

P1120063-kicsi P1120066-kicsi

P1120007-kicsiSzámunkra az idei advent meghatározó eleme az adventi naptár. Ez a naptár több szempontból is jól sikerült. Egyrészt egészen szép lett. 🙂 A tavalyiból okulva nem akartam még egyszer elkövetni azt az esztétikai baklövést, így most igyekeztem úgy rajzolni még a számokat is, ahogy tudom, hogy Violának tetszésére lesz. Nagyon tetszett nekik, sőt még dicsekedtek is vele, hogy ezt anya csinálta! 😀 Másik előnye, hogy nem kell gyerekenként külön ajándékokkal készülni. A harmadik pedig az hogy az élmények azért szerintem másfajta nyomot hagynak, mint a csoki meg cukor. 😉 Sőt az is nagy előnye, hogy szépen be tudjuk osztani az adventi készülődést.

Mivel készültünk eddig:
Készítettünk adventi koszorút, aminek a gyertyáit Endre folyamatosan újra rendezi. 🙂
Készítettünk jó sok Karácsonyi képeslapot. A gyerekek nagyon sok munkát belefektettek, remélem mindenki megkapja időben. Sajnos ezt nem fotóztam le, de azt elárulom, hogy a legtöbb ezzel a technikával készült: http://www.youtube.com/watch?v=25IfcffmE7I Azt hozzá kell tennem, hogy én nem szoktam képeslapokat küldeni. Bevallom egyszerűen annyira szétszórt vagyok, hogy nem tudom időben feladni. Idén készítettem egy hatalmas listát, az összes magyar, angol, svéd barátom nevével, de sajnos egyszerűen nem jutottam el oda, hogy megírjam a lapokat. 😦 Mindenkitől előre is bocsánatot kérek, de nem sikerült. Azért nagyon szeretlek titeket!! 😀
Készítettünk sok sok karácsonyi díszt papírból, gyurmából. Sok szépséges hópehely mintát. Viola készített angyalokat.
Készítettünk ajándékokat is. P1120028-kicsiEz az egyik ajándék, ami még folyamatban van. Vajon ki tudja mi lesz belőle?

MAMSok helyre el is látogattunk. Elmentünk a Montclair-i Múzeumba. Ingyenes belépés volt az egyik este és elautóztunk. Megnéztük a kiállításokat, hallgattunk nagyon jó kis élő jazz zenét. Egy fiú kórus is szerepelt, de sajnos nem találtuk meg időben az előadó termet, így arról lemaradtunk.

P1120058-kicsiViszont megtaláltuk azt a kis műhelyt, ahol monotípia bemutatót tartott egy kedves idős hölgy. Viola és Endre készített is egy szép nyomatot. Kamilla drága megsértődött, mert Endre belefirkált az övébe, és onnantól kezdve duzzogott. Nagyon sajnáltam, mert nagyon szerette volna és lett volna rá lehetősége. Itt a múzeumban szoktak tartani gyerek foglalkozásokat otthonoktató családoknak, lehet, hogy majd ellátogatunk egyszer.

Aztán elmentünk egy Arborétumba is. Nagyon közel van, 10 perc alatt odaértünk. Most nem a növényzetet akartuk megvizsgálni, azt majd tavaszra tervezzük, hanem itt rendezték meg a környék Mézeskalácsház építő versenyét. Nagyon klassz alkotások voltak. Csak nagy tömeg volt és drága középső leánykám nagyon nehezen viselte, hogy ebéd után nem falhatja be az összes kiállított entitást. Igaziból nem csak mézeskalács volt, hanem bármilyen ehető dolgot fel lehetett használni. Nevezhettek gyerekek, felnőttek, csapatok. Szavazhattunk volna is, de hát én nem tudtam volna választani, mind nagyon egyedi volt.

IMG_20131208_140340 IMG_20131208_140529 IMG_20131208_140620 IMG_20131208_140636 IMG_20131208_140731 IMG_20131208_140756 IMG_20131208_141248 IMG_20131208_141310 IMG_20131208_141924

Az adventi naptár egyik kedvenc eseménye a karácsonyi mozizás. Legutóbb a Jégkorszak karácsonyi rövidfilmjét néztük meg. Nagyon vicces, mind nagyon szeretjük. 🙂 És van még filmecske a tarsolyunkban.

December hetedikén pedig bementünk a New York-i Magyarházba a Mikulás ünnepségre. Elég hosszú és kalandos volt az út. Autóval, majd vonattal, aztán metróval mentünk. Ott volt egy jó kis bábjáték, majd a Mikulás megérkezett és szép ajándékokat kaptak a gyerekek. Mivel itt nem léteznek csokimikulások, így csak 1 szalon cukor volt és 1-2 kicsi csoki a többi pedig mindenféle csecse-becse, ceruza, karácsonyfadísz, matricák. Kamilla olyan boldog volt, hogy amikor hazafelé egy fennakadás miatt ki kellett szállni a metróból, akkor is ugrándozva lépkedett mellettem. 😀

P1120033-kicsiKözben leesett a hó és így a havas mulatságokra is sor kerülhetett, amiket beterveztem. A naptár még igen nagy előnye, hogy a benne lévő kártyákat lehet cserélgetni. Így a havas nap reggelén kiosontam és az aznapi mondjuk benti programot átírtam hóember készítésre. Hatalmas lendülettel vetették bele magukat az építésbe, így hamar elkészült ez a hatalmas csókos hóember. 🙂

WGWFCAz egyik kedves ismerősünktől kaptunk egy betlehemes “játékot”. 6 napon keresztül minden nap 1 doboz rejti a betlehemes résztvevőit. Egy szépen illusztrált könyvben szépen versbe van szedve a Karácsonyi történet. A 7. napon pedig fény derül arra, hogy vajon Isten mire vágyik, mit szeretne Karácsonyra. Majd elmesélem. 🙂

Ma este beszélgettünk a kanapén és kérdeztem a lányokat, hogy ha nem lenne ajándék, csak együtt lennénk énekelnénk és társasoznánk, akkor mit szólnának hozzá? Violát nem zaklatta fel annyira a kérdés. Szerinte nem is az ajándék a Karácsony lényege. Kamilla kicsit aggódósabb választ adott. Az a helyzet, hogy a válaszaik nem is annyira az érettségüket jelzi, hanem azt, hogy Violának a kitüntetett figyelem, az együttlét mutatja a szeretetet, Kamilla pedig jobban ragaszkodik a tárgyakhoz és szeret kincseket gyűjteni. Jó tudni, hogyan lehet a kis szívüket megközelíteni. 🙂

Mi karácsonykor a Megváltó születését fogjuk ünnepelni, akiről hisszük, hogy a szeretetet magában elhozta a földre. Jó készülődést mindenkinek!

Nativity_tree2011

Reklámok

Hozzászólások: "Szülinapi készülődés" (2)

  1. Idén már nálunk se lesz ajándékozás. Megbeszéltük, hogy ez Jézus szülinapja, Ő kap tortát és Ő kap ajándékot. Nálunk ez utóbbi: hála díszek a fára. Ha kicsit nagyobbak lesznek, akkor pedig azt tervezem, hogy elmegyünk majd valakikhez mondjuk kórházba vagy szegényekhez.

    • Szia Réka! Nálunk azért lesz ajándékozás. Nagyon szeretünk egymásnak meglepetéseket készíteni. A gyerekek számára pedig egyszerűen hatalmas önmegtartóztatás lenne nem venni. Azért így is nagyságrenddel kevesebb lesz, mivel a családtól nem kapnak idén olyan sok mindent a távolság miatt. A szegények látogatását én is tervezem, talán idén is sor kerülhet rá.

Vélemény, hozzászólás?

Címkefelhő