KataMama elindul 3 gyerkőccel meg a Férjjel világotlátni

Ez a cím elég furának hangzik, ha csak úgy ide csöppen valaki az Internetről. Viszont olyan kérdéseket feszeget, hogy: Mire is vagyunk teremtve? Mi az életem értelme? Mi adja a szenvedélyt az életemben? Merre felé indulok a válaszutakon? Hogyan tudom a legtöbbet kihozni magamból és a lehetőségeimből?

A keddi női Bibliaórán megkérdeztem, hogy van-e email listája a csoportnak? Nincs, de te szeretnél csinálni? Hát miért is ne. 🙂 Szóval aznap létrehoztam a Crossing Ladies email listáját. Ha-ha, kezdem otthon érezni magam. 😀

Mi az ami igazán szenvedélyessé tesz engem? Hú elég sok minden.

Az oktatás és a nevelés. Biztosan az anyatejjel szívtam magamba ezt, mert már a nagymamám is nagyon szerette a kisgyerekeket és anyukám egész családja rajong a gyerekekért, van, aki tanulta, van aki csak zsigerből nagyon ügyesen bánik a kicsikkel. Emlékszem én is már egész kicsi koromban (8-10) vonzódtam a kisebb gyerekekhez. Amikor pedig a szakmámnak tanultam, az éles helyzetekben sokszor éreztem, hogy csak úgy a megérzésem segít megoldani egy egy helyzetet. Na azért szülőként nem tudok minden pillanatban ilyen szépséges eredményeket felmutatni, de igyekszem sok mindent átgondolni és akár változtatni is ha kell.  Most olvastam egy cikket egy mexikói tanárról, aki teljesen új módszerekkel közelítette meg a tanulást és kimagasló eredményeket ért el. http://www.wired.com/business/2013/10/free-thinkers/

Aki ennek a mexikói tanárnak az inspirációja volt egy indiai professzor már engem is sokszor fellelkesített. Szuper, hogy ennek a videónak van magyar felirata: http://www.ted.com/talks/sugata_mitra_the_child_driven_education.html és ez is nagyon jó: http://www.ted.com/talks/sugata_mitra_build_a_school_in_the_cloud.html  Szóval ahhoz hatalmas hit kell, hogy egy rendszerből ki merjen lépni az ember és azt mondja, hogy lehet jobbat is csinálni, mint a rendszer. Én ennek a határán ingadozom ide és oda. Ma Viola elmesélte, hogy szeretné, ha elmennék otthonról, hogy ő olyan lehessen, mint egy anyuka, mert neki csak olyan sokára lesz gyereke és már most ki szeretné ezt próbálni. A napokban azt is elmesélte, hogy szeretne néha egyedül lenni és hány szobára lenne szüksége, hogy mindenféle vágyai (pl egyedül elmélkedés) valóra váljanak. Az alsó fürdőszoba most kozmetika és fodrászat, ahol tetoválásokat és műkörmöket készít a tesóira. Kamillának hatalmas rózsás és szívecskés golyóstollrajzok voltak a lábán és a kezén, mire rájöttem erre. 😯 Endre cuki autót meg egy szívet kapott.  😉 Az a félelmetes, hogy már két éve arról beszélt, hogy ő szeretne egy külön házban élni a kertben. Igaziból nem tudom eldönteni, hogy jó-e hogy ennyire vágyik az önállóságra vagy sem…

A másik szenvedélyem az emberek. 🙂 Mire is gondolok. Hát a Babamama email listára, a PécsiRitás Olvasókörre, meg a Crossig Ladies email listára, meg a sok házicsoportra, imádságokra, és talán a tanításra is. Vagyis nem csak elméletben szeretek az emberekkel kicsikkel és nagyokkal foglalkozni, hanem szeretek kapcsolatban lenni , sőt (mint a lányom) néha irányítgatni is.

Következő olyan dolog, ami sok minden lelkesít, felindít az a Zöld Életmód. Az étkezés, a szemetelés, a mosás, a tisztálkodás, növénytermesztés , gyógyítás terén mindig keresem a természetes, takarékos és egészséges dolgokat.

Kép

Van egy szuper tisztító szerem, ami gyümölcsök maradékából, héjából erjesztéssel készül.  Ez a cikk leírja az elkészítését és a felhasználási lehetőségeket:  http://antalvali.com/boszorkanykonyha/hazi-enzimes-tisztitoszer.html Itt pedig egy kép az épp folyamatban lévő érlelésről.

A következő, aktuális szenvedélyem az alvás. 🙂 Ám szerintem ez csak a hiányállapot miatt lehet. 🙂

Puszi mindenkinek

Vélemény, hozzászólás?

Címkefelhő